
AMICOM Consulting & Strategy: Studiu de caz Hewlett-Packard
AMICOM Consulting & Strategy a furnizat în perioada 2008-2011 servicii de influencers marketing și product marketing communications pentru Hewlett-Packard.
Compania Hewlett-Packard, cunoscută și sub numele de HP, este o companie IT cu sediul în California specializată în producerea calculatoarelor, laptopurilor, serverelor, imprimantelor etc. HP este cel mai mare vânzător din lume de calculatoare personale, depășindu-l pe rivalul său DELL. În anul 2010, Hewlett-Packard deținea 32,6% din piața mondială de servere. Compania asigură produse pentru procesarea datelor, cât și servicii IT, software și soluții care simplifică utilizarea tehnologiei de către consumatorii casnici și de către firme.
Între 2008 și 2011, AMICOM Consulting & Strategy a asigurat pentru diviziile IPG (Printing Solutions) și PSD (Personal Computing Solutions) ale Hewlett-Packard un program complet de influencers marketing și product marketing communications. Scopul proiectului a fost de ajuta compania americană să intre în contact și să stabilească relații constructive cu jurnaliștii și cu influențatorii.
Obiectivele principale ale proiectului coordonate de AMICOM Consulting & Strategy pentru Hewlett-Packard au fost:
- Crearea unei relații bazată pe încredere între HP și jurnaliștii și influențatorii specializați pe industria high-tech;
- Campanii strategice cu scopul de a loializa clienții HP, precum și evidențierea calităților produselor partenerului nostru;
- Maximizarea acoperirii pozitive pentru companie americană;
Strategia folosită de AMICOM Consulting & Strategy în proiectul coordonat pentru compania americană a debutat cu un mapping al jurnaliștilor și influențatorilor din industria high-tech. Următorul pas al strategiei a fost abordarea persoanelor de interes pentru companie, cu scopul de a le evidenția întregul spectru de capabilități ale HP. Datorită întâlnirilor organizate împreună cu jurnaliștii și influențatorii, relațiile dintre compania americană și părțile interesate au evoluat rapid spre o colaborare bazată pe încredere.